معرفی تام هالند بعنوان مرد عنکبوتی همه چیز در مورد پیتر پارکر

معرفی تام هالند بعنوان مرد عنکبوتی همه چیز در مورد پیتر پارکر

توماس استنلی هالند در کینگستون-آن-تیمز، ساری، در خانواده نیکولا الیزابت (فراست)، عکاس و دومینیک هالند (دومینیک آنتونی هالند)، کمدین و نویسنده به دنیا آمد. پدربزرگ و مادربزرگ پدری او به ترتیب اهل جزیره من و ایرلند بودند. او با پدر و مادر و سه برادر کوچکترش - پدی و دوقلوهای سم و هری - زندگی می کند. تام در مدرسه آمادگی دانهد شرکت کرد. سپس، پس از یک امتحان موفق یازده بعلاوه، او شاگرد کالج ویمبلدون شد. پس از تکمیل موفقیت آمیز GCSE خود، در سپتامبر 2012، تام یک دوره دو ساله را در مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری BRIT آغاز کرد که به خاطر فارغ التحصیلان مشهور متعددش قابل توجه بود.هالند شروع به رقصیدن در کلاس هیپ هاپ در مدرسه رقص Nifty Feet در ویمبلدون لندن کرد. پتانسیل او توسط طراح رقص لین پیج (که از همکاران پیتر دارلینگ، طراح رقص بیلی الیوت و بیلی الیوت موزیکال بود) زمانی که با مدرسه رقص خود به عنوان بخشی از جشنواره رقص ریچموند در سال 2006 اجرا کرد، مشاهده شد. پس از هشت امتحان و دو سال متعاقب آن. از آموزش، در 28 ژوئن 2008 تام اولین بازی خود را در وست اند در بیلی الیوت موزیکال در نقش مایکل، بهترین دوست بیلی انجام داد. او اولین بازی خود را در نقش اصلی بیلی در 8 سپتامبر 2008 انجام داد و با نقدهای تحسین برانگیزی از مهارت های بازیگری و رقصیدن همه کاره او روبرو شد.

در سپتامبر 2008 تام (به همراه تانر فلوگر) در برنامه خبری کانال FIVE ظاهر شد و اولین مصاحبه تلویزیونی خود را انجام داد. در سال 2009 تام در برنامه ITV1 "The Feel Good Factor" به نمایش درآمد. در نمایش رونمایی در 31 ژانویه، او و دو بیلی الیوت دیگر، تانر فلوگر و لیتون ویلیامز، یک نسخه طراحی شده ویژه از رقص خشمگین از بیلی الیوت موزیکال را اجرا کردند، پس از آن تام با میزبان Myleene Klass مصاحبه کرد. سپس او درگیر آموزش پنج دانش‌آموز انگلیسی معمولی شد که یاد می‌گرفتند تا به تناسب اندام برسند و روتین رقص خود را (در مقابل تام) برای نمایش نهایی "The Feel Good Factor" در 28 مارس 2009 آماده کردند. در 11 مارس 2010، تام به همراه بیلی دیگر Elliots Dean-Charles Chapman و Fox Jackson-Keen در The Alan Titchmarsh Show در ITV1 ظاهر شدند.

در 8 مارس 2010، به مناسبت پنجمین سالگرد بیلی الیوت موزیکال، چهار بیلی الیوت فعلی، از جمله تام هالند، به خیابان داونینگ 10 دعوت شدند تا با نخست وزیر گوردون براون ملاقات کنند. این تام هالند بود که در 31 مارس 2010 در پنجمین سالگرد نمایش ویژه به عنوان بازیگر انتخاب شد. التون جان، بیلی الیوت آهنگساز موزیکال، که در بین تماشاچیان حضور داشت، اجرای تام را "حیرت‌انگیز" خواند و گفت که او "معروف شده است". دور" توسط آن. هالند تا 29 مه 2010 به طور منظم در نقش بیلی در بیلی الیوت موزیکال ظاهر می شد که در حال چرخش با سه نوازنده دیگر بود تا اینکه در 29 مه 2010 به پایان رسید.

در دو ماه پس از ترک بیلی الیوت موزیکال، هالند با موفقیت برای بازی در نقش اصلی در فیلم غیرممکن (به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا) در کنار نائومی واتس و یوان مک گرگور تست بازیگری داد. The Impossible بر اساس یک داستان واقعی است که در جریان زمین لرزه اقیانوس هند در سال 2004 اتفاق افتاد. این فیلم در 9 سپتامبر 2012 در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در اکتبر 2012 در اروپا و در دسامبر 2012 در آمریکای شمالی اکران شد.

تام به خاطر عملکردش مورد تحسین جهانی قرار گرفته است، به ویژه: "اولین بازی هم از تام هالند به عنوان بزرگ‌ترین سه پسرشان" (تلگراف). "تام هالند، ساخت یکی از بهترین فیلم‌ها در سال‌های اخیر" (HeyUGuys); "تام هالند عالی" (گاردین)؛ "بازیگران کودک عجیب و غریب هستند و اجرای فوق العاده ای از تام هالند در نقش لوکاس مدبر و همسطح وحشت زده اما سرسخت در مواجهه با یک مصیبت غیرقابل توصیف وجود دارد" (اسکرین دیلی). "ویژه جوان هالند در نقش لوکاس وحشت زده اما شجاع به طرز شگفت آوری خوب است." (هالیوود ریپورتر)؛ با این حال، برجسته ترین بازیگری واقعی در فیلم غیرممکن، بازی تام هالند در نقش پسر ارشد لوکاس است. تصویر او واقعی است و در هیچ لحظه ای ملودراماتیک و اجباری به نظر نمی رسد. اکثر صحنه‌های او جدا از بازیگران اصلی است و در بیشتر قسمت‌ها احساس می‌شود که غیرممکن فیلم هلند است» (Entertainment Maven)؛ «Mr. در همین حال، هالند در برابر چشمان ما بالغ می شود و از خود جذبی نوجوان به مسئولیت عمیق و وحشتناک عبور می کند. او یک بازیگر جوان فوق‌العاده است» (نیویورک تایمز).

تام مصاحبه های زیادی در مورد نقش خود در فیلم The Impossible انجام داده است. به طور خاص، او به صورت ویدئویی با کریستا اسمیت، سردبیر ارشد ساحل غربی Vanity Fair و جیمی فیلبریک، سردبیر IAMROGUE صحبت کرد. او همچنین با هالیوود ریپورتر، مووی وب، تودی شو در NBC و سایر رسانه ها مصاحبه کرده است. کارگردان و بازیگران تام نیز درباره او صحبت کرده اند. خوان آنتونیو بایونا: "او این توانایی خارق‌العاده برای وارد شدن به احساسات و به تصویر کشیدن آن به روشی بسیار بسیار آسان داشت. بهترین چیزی که من در یک بچه دیده بودم." یوان مک گرگور: "تماشا کردن تام که قبلاً هرگز جلوی دوربین کار نکرده بود، فوق العاده بود، دیدن اینکه او واقعاً آن را دریافت می کند و به عنوان یک بازیگر سینما همانطور که پیش می رفت رشد می کند. او واقعاً با استعداد و با همه مودب است. این برای بچه ها بسیار آسان است. برای از دست دادن دیدگاه اما او کاملاً در راه درست و یک بازیگر درخشان است." نائومی واتس: "او ابزار احساسی باورنکردنی و حسی باورنکردنی از خودش دارد... من و تام هالند چند لحظه با هم آمدیم و می‌توانستم بگویم چگونه او فوق العاده بود و چه ساز زیبایی داشت. کار کردن با او آسان بود، این یکی از بزرگترین نکات برای من بود: کشف دوستی با تام خارج از صفحه و این رابطه زیبا بین مادر و پسر روی صفحه. صمیمیتی که در طول فیلم بین لوکاس و ماریا ایجاد می شود، من فقط آن رابطه را دوست داشتم. منظورم این است که تام بازیگری فراتر از استعداد است. او فقط یک استعداد خام و باز است که کار کردن با او بسیار آسان است. و تام، او الهام بخش است، او به نوعی بازی همه را در اطراف خود بالا می برد، زیرا او کاری جز گفتن حقیقت نمی تواند انجام دهد. او عالی بود.

به نوبه خود، تام هالند زمانی که از نائومی واتس خواسته شد جایزه دستاورد نخل صحرا را در جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز به او اهدا کند، لطف کرد. به گفته HitFix: "یکی از موضوعات تکراری شب این بود که چگونه مقدمه ها اغلب بهتر از سخنرانی های برنده واقعی بودند... با این حال، بهترین مقدمه باید به تام هالند 16 ساله برسد که "غیر ممکن" خود را معرفی کرد. همبازی واتز هالند اعتراف کرد که پدرش از تمام بازی های عالی واتس اعتراف کرد که پدرش فقط به او اجازه داده بود «کینگ کنگ» را ببیند و در حالی که آنها شش هفته را در یک مخزن آب عکاسی می کردند، او نمی دانست که این «دشوار» است، زیرا او در واقع « دوستش داشتم"... مهمتر از همه، این اولین نقش سینمایی هالند بود و او به شیرینی خاطرنشان کرد: "از لحظه ای که با تو آشنا شدم، دست مرا گرفتی و هرگز رهایش نکردی." وای "از مخاطبان." ارائه به صورت ویدیویی در دسترس است.

در سال 2011، هالند برای بازی در نسخه بریتانیایی فیلم انیمیشن Arrietty، محصول استودیو جیبلی ژاپنی انتخاب شد. او صداپیشگی شخصیت اصلی شو را فراهم کرده است. در سال 2012 تام هالند در نقش آیزاک در فیلم "حالا چگونه زندگی کردم" (به کارگردانی کوین مک دونالد) در کنار سائورس رونان بازی کرد. این فیلم در سال 2013 اکران شد.

در 17 اکتبر 2012، هالند برای بازی در فیلم غیرممکن برنده جایزه هالیوود اسپات لایت شد. کارلوس دی آبرو، بنیانگذار و مدیر اجرایی جوایز فیلم هالیوود در بیانیه ای گفت: «ما بسیار هیجان زده هستیم که می توانیم استعدادهای بازیگری را که در مسیر کشف و ستاره شدن هستند، بشناسیم. در 6 دسامبر 2012 اعلام شد که هالند برنده جایزه هیئت ملی بازبینی در بخش "بازیگر موفق" شد. در پایان دسامبر 2012، هالند به عنوان برنده جایزه بهترین عملکرد جوانان سال در جوایز منتقدان نوادا انتخاب شد.

در دسامبر 2012، هالند برای بازی در فیلم غیرممکن تعدادی نامزد دریافت کرد: برای هجدهمین جوایز سالانه فیلم برگزیده منتقدان، در رده "بهترین اکرو/آکریس جوان". برای جوایز انجمن منتقدان فیلم شیکاگو 2012 در رده "آینده سازترین بازیگر"؛ برای بیست و هفتمین دوره جوایز گویا در بخش «بهترین بازیگر جدید»؛ برای جوایز انجمن منتقدان فیلم منطقه واشنگتن دی سی 2012 در بخش "بهترین اجرای جوانان"؛ برای جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن 2012 در بخش "بازیگر جوان بریتانیایی سال".

کریستوفر تپلی، سردبیر هیت فیکس، در 27 آگوست 2012 گزارش داد که سامیت انترتینمنت، شرکتی که مسئولیت توزیع The Impossible در ایالات متحده را بر عهده دارد، به جای مک گرگور به عنوان رهبر، از هلند به‌جای مک‌گرگور به عنوان رهبر استفاده خواهد کرد و قویاً استدلال کرد که تام هالند سزاوار این کار است. نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد. حقیقت نامزدی طولانی مدت برای اسکار در مقاله ای در هالیوود ریپورتر تأیید شد: "و اگرچه مک گرگور در این فیلم نقش پدرش را بازی می کند، هالند به عنوان بازیگر اصلی برای بررسی جوایز معرفی شده است. صرف نظر از اینکه او نامزدی دریافت کند یا خیر. ، عملکرد او به عنوان پسر ارشد با اراده و مصمم تحسین منتقدان را برانگیخت."

هالند به‌عنوان یکی از آینده‌دارترین بازیگران جوان، در «ستارگان فردا - 2012» از اسکرین اینترنشنال و در «گزارش تأثیر جوانان در سال 2012» ورایتی حضور داشت. هلند توسط آژانس استعدادیابی جهانی ویلیام موریس اندیوور (WME) امضا شده است و آژانس ادبی و استعدادهای کرتیس براون نماینده آن است.

در سال ۲۰۱۵، تام در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در فیلم‌های سونی و مارول انتخاب شد.

او در فیلم‌های Captain America: Civil War (2016)، Spider-Man: Homecoming (2017) و Avengers: Infinity War (2018) ایفای نقش کرده است